måndag 25 maj 2009

Måndag.......

Nu är det arbetsdag igen. Helgen har varit mycket spring & fixande. Jag har haft tre barnbarn denna helg. I lördags var jag på Jämjö marknad med tre stycken barn. Jag måste erkänna att de var hur goa som helst. De gick & gick i nästan tre timmar utan gnäll. Det var regnskurar, solsken, regnskurar men ingen sa något utan bara gick. På lördags kvällen var vi i Nättraby & grillade. Där var ett (tre) barnbarn till så det var full rulle. Vi lånade Rallybrudar av Ida & Conny som vi tittade på när vi kom hem. Jag tyckte det var bra, rätt rolig.
Söndagen gick i full fart för då kom Nättraby barnen på besök & vi grillade.
Johan & Anna kom vid 20-tiden på söndagskvällen och hämtade barnen. De fick en stor bukett liljekonvaljer av flickorna som vi hade varit & plockat innan på dagen.
Söndags kvällen satt vi bara & njöt av tystnaden & åt kalvadans (underbart gott).
Både Thomas & jag somnade nog innan vi la huvudet på kudden.
Idag måste jag städa för min lilla mamma kommer.......... Hon ska till doktorn i morgon så jag ska följa med.
Ha de......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar