fredag 10 juli 2009

Fredag...

Nu är hela huset städat...skönt. Jag har inte hunnit städa sedan innan midsommar. Vi har haft barn & barnbarn här när de åkte så började vi att måla huset. Det blir att fortsätta att måla till helgen för vi fick lämna tillbaka ställningen som vi hade lånat. Men vi ska hämta en ny ställning i Fågelmara hos Marina. I dag kommer min lilla mor hit, vi ska köra till den stora staden Karlskrona. Hon sak in på banken & den ligger mitt i stan.
Nästa helg är det Östersjö men det blir inte kul för fattighjälpen kommer inte förren måndagen efter festivalen. Men Sofia & Jocke kommer upp kanske barnen det ska bli roligt. Helgen efter är det Helsingborgs festivalen som vi skulle åka ner till. MEN det blir nog inte så för vi har ingen hundvakt. Dagis som han brukar vara på hade fullbelgat & de han brukar vara hos i Nättraby är i Stockholm. Men, men vi får överleva ändå. Det tråkiga i det hela är att Thomas missar Joddla med Siv. Jag har sagt att han kan åka ner själv men det vill han inte.
Idag har jag betalat skatten på min bil, kom på att jag hade en röd 6:a -09. Letade i hela huset efter räkningen men den fanns inte. har ring Transportstyrelsen i dag & fått OCR nummer så nu är den betalad. Jag har brukandeförbud tills de har fått in pengarna. Jag trodde man kunde visa upp kvittot men så fungerar det inte längre. Farbro Polisen kan ta mina reg.skyltar & ge mig böter, inget roligt. Men det kan bli spännade att köra, hi,hi,hi,.
Ha de........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar